کد خبر: ۱۸۳۰
۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

اورژانس‌های بدون آژیر

حسام رحمانی که جوان 26ساله‌ای است و شیفت عصر به عنوان شغل دوم در آژانس‌های مجازی فعالیت دارد به ارسال غذا برای بیماران کرونایی اشاره کرده و این‌گونه تعریف می‌کند: بعد از شیوع کرونا یکی از سرویس‌هایی که زیاد برای ما پیش می‌آید، این است که وقتی به منزل فرد درخواست‌دهنده می‌رویم مسافری سوار نمی‌شود فقط قابلمه‌های غذا و ظرف‌های آب‌میوه را می‌دهند و می‌خواهند آن‌ها را به مقصد موردنظرشان که به طور معمول منزل یکی از نزدیکانشان است ببریم.

کرونا با افت و خیزهای موج‌های مختلف خود مشاغل گوناگون را مورد تلاطم قرار داد. در این بین، یکی از مشاغلی که بدون هیچ آمار و اخباری، قادر به تشخیص موج‌ها و افت و خیزهای شیوع کرونا بودند رانندگان آژانس‌ها هستند. در نگاه اول شاید بی‌ربط باشد اما سرویس‌های درخواستی آژانس‌ها آن‌قدر تحت تأثیر کرونا بوده است که شاغلان این عرصه، هر موجی را به طور کامل احساس کرده‌اند.

 

خیز زنگ‌ها با خیز کرونا

علی اکبری که مدیر یکی از آژانس‌های محله تربیت است در این باره می‌گوید: هر موج کرونا که در حال خیزبرداری است تعداد تماس‌های ما به مقصد درمانگاه‌ها و مطب‌های پزشکان بیشتر می‌شود. با خیز بیشتر کرونا هر روز تماس‌های متعددی به مقصد بیمارستان‌ها داریم. در بعضی از این سفرها باید خود بیمار کرونایی را که حالش بد شده به بیمارستان یا درمانگاه برسانیم. تعداد زیادی از سفرها هم مربوط به همراهان بیماران کرونایی است که هر روز به بیمارستان می‌روند تا از حال مریضشان باخبر شوند.

رانندگان آژانس‌ها در این مدت بارها میزبان بیماران کرونایی بوده‌اند و درددل‌های آن‌ها را شنیده‌اند. محمد صادقی که سال‌هاست در آژانس فعالیت دارد و به قول خودش موهایش را در این راه سفید کرده است، می‌گوید: تا قبل از کرونا به‌ویژه در فصل تابستان کلی سفر به تالارها داشتیم و شهروندان را به مراسم جشن و عروسی می‌رساندیم اما بعد از کرونا تا دلتان بخواهد هر روز راهی مراکز درمانی می‌شویم و بعضی همکارانمان به‌دلیل همین مجاورت با بیماران کرونایی خودشان مبتلا شده‌اند.

 

بردن قابلمه غذا به جای مسافر

مجید سالاری که چهره آفتاب‌سوخته‌اش حکایت از ساعت‌های طولانی رانندگی با خودرو دارد، نگران زمستان پیش‌‍‌رو است چراکه به گفته خودش تابستان پنجره‌های خودرو را باز می‌گذارد تا هوا در گردش باشد اما در زمستان نمی‌تواند این‌کار را انجام دهد و خطر سرایت ویروس بیشتر می‌شود.

حسام رحمانی که جوان 26ساله‌ای است و شیفت عصر به عنوان شغل دوم در آژانس‌های مجازی فعالیت دارد به ارسال غذا برای بیماران کرونایی اشاره کرده و این‌گونه تعریف می‌کند: بعد از شیوع کرونا یکی از سرویس‌هایی که زیاد برای ما پیش می‌آید، این است که وقتی به منزل فرد درخواست‌دهنده سرویس می‌رویم مسافری سوار نمی‌شود فقط قابلمه‌های غذا و ظرف‌های آب‌میوه را می‌دهند و می‌خواهند آن‌ها را به مقصد موردنظرشان که به طور معمول منزل یکی از نزدیکانشان است ببریم. درواقع هر بار چنین سفارشی هست می‌فهمیم ساکنان منزل مقصد دارای بیماری کرونا هستند. ما هم ظرف‌های غذا را پشت در می‌گذاریم و زنگ می‌زنیم.

 

انتقال وجه اینترنتی به جای پول نقد

ممنوعیت ترددهای شبانه هم موجب شده است از طرفی قبل از ساعت10 درخواست سرویس زیاد شود و از طرفی برای ترددهای شبانه حتی افرادی که خودرو شخصی دارند مجبور به استفاده از سرویس‌های آژانس‌ها که پلاکشان ممنوعیت ندارد، باشند.

به گفته تعدادی دیگر از رانندگان آژانس‌ها یکی از تأثیرهایی که کرونا بر کار آن‌ها گذاشته این است که تعداد زیادی از مسافران به جای وجه نقد ترجیح می‌دهند هزینه سفر را به‌طور اینترنتی یا از طریق دستگاه کارت‌خوان پرداخت ‌کنند.

کلمات کلیدی
ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
04:00